چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق داشته باشیم؟

استراتژی کمپین بازاریابی

این روزها همه جا از کمپین‎های بازاریابی حرف می‎زنند. یکی از مهم‎ترین اهداف کمپین‎های بازاریابی، تاثیرگذاری خوب و طولانی مدت بر روی مخاطبان است.

برای اجرا کردن یک کمپین بازاریابی، داشتن استراتژی بسیار ضروری است. در حقیقت، موفقیت یا شکست کمپین در گرو استراتژی آن است.

اولین قدم در طراحی استراتژی کمپین‎های تبلیغاتی، شناسایی مخاطبان هدف است. بنابراین پیش از شروع هر کاری، ابتدا باید پرسونای مخاطبان خود را مشخص کنید. لازمه این کار، تحقیق روی بازار هدف است. شما باید با تحلیل‎های آماری، مشتریان خود را بررسی کرده و سلایق و علاقه‎مندی‎های آنها را بشناسید.

استراتژی که برای کمپین خود تهیه می‏‎کنید باید نیازها و علایق تمام مخاطبین شما را در بر بگیرد. با در نظر گرفتن خواسته‎های مخاطبین‎تان می‎توانید یک کمپین تاثیرگذار ایجاد کنید.

اگر روی محصول و بازار خود شناخت کافی داشته باشید، کمپین‎ شما از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود.

بنابراین کمپین تبلیغاتی یک مجموعه فعالیت است که پس از مشخص شدن هدف و مخاطبان خود، تلاش می‎کند با یک برنامه‎ریزی حساب شده، پیام خود را به گوش مخاطب برساند و باعث ارتباط نزدیک‎تر او با برند شود.

خلاقیت را فراموش نکنید

بخش مهمی از موفقیت یک کمپین بازاریابی، توجه به خلاقیت است. سعی کنید با ترتیب دادن اتاق‎های فکر، از نظرات تمام اعضای تیم بهره بگیرید و ایده‎های آنها را بشنوید.

از ابزارهای موجود به بهترین نحو استفاده کنید تا نام برند خود را به مخاطبان بشناسانید.

تمام تمرکز خود را روی یک سمت بازاریابی (دیجیتال یا سنتی) قرار ندهید

سعی کنید شیوه‎های تبلیغاتی دیجیتال و سنتی را با یکدیگر ادغام کنید. یعنی اگر کمپین‎تان را در شبکه‎های اجتماعی تبلیغ می‎کنید، بیلبوردهای سطح شهر را فراموش نکنید. یادتان باشد مخاطبان شما طیف گسترده‎ای با سلیقه‎های گوناگون هستند و کمپینی می‎تواند موفق عمل کند که مجموعه این طیف را پوشش بدهد.

کمپین بدون محتوا مثل زنبور بی عسل است!

محتوا بدون شک مهم‎ترین بخش اجرای یک کمپین تبلیغاتی است. عکس، ویدئو، پادکست و… می‎تواند نقش زیادی در دیده شدن کمپین بازاریابی شما داشته باشد. محتوا باید تاثیرگذار، جذاب و قابل درک باشد و بتواند مخاطب را به نام برند نزدیک کند.

تمام مطالبی که گفته شد، تنها بخش کوچکی از مفاهیم استراتژی کمپین‎های بازاریابی است. در دومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال، آقایان توحید علی‎اشرفی (مدیر بازاریابی دیجیتال علی بابا)، آرمان فرج‎زاده (مدیر بازاریابی بامیلو)، پویا رستگار و نوید خدیوی (هم‎بنیانگذاران اسنپ کیو) درباره استراتژی‎های طراحی کمپین‌، استراتژي‎های رقابتی، بایدها و نبایدهای کمپین‎های تبلیغاتی و… به عنوان سخنران و پنلیست به ارائه می‎پردازند.

                              

توحید علی‎اشرفی                        آرمان فرج‎زاده                            نوید خدیوی                         پویا رستگار

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *