چگونه یک محتوای خلاقانه تولید کنیم؟

بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

محتوای مفید را قلب بازاریابی نوین می‌نامند. این روزها همه به این نتیجه رسیده‎اند که بازاریابی سنتی حرفی برای گفتن ندارد و نمی‎تواند نیازهای بازار را برآورده کند.

بازاریابی محتوایی یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر روی ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار برای جذب و نگهداری یک مخاطب تمرکز می‎کند. این استراتژی در نهایت می‎تواند مخاطب را به یک مشتری تبدیل کند.

به جای تبلیغ مستقیم محصولات یا خدمات (که در بازاریابی سنتی رواج دارد) بهتر است محتوا و اطلاعات مفید و مرتبطی به مشتریان خود ارائه کنید تا به آنها در برطرف کردن مشکلاتشان کمک کند.

همه برندهای پیشرو از بازاریابی محتوایی استفاده می‎کنند

امروزه همه برندهای پیشرو و بزرگ از بازاریابی محتوایی استفاده می‎کنند. نه تنها آنها، بلکه حتی کسب‎وکارهای کوچک هم به این نتیجه رسیده‎اند که برای رشد و پیشرفت در دنیای مارکتینگ باید به سمت بازاریابی محتوایی حرکت کنند. چرا؟ چون این روش اثربخشی بیشتری دارد!

حتما شما هم این جمله معروف بیل گیتس را شنیده‎اید. “پادشاهی از آن محتوا است”

شاید این جمله در ابتدا کمی اغراق شده به نظر برسد؛ اما اگر نگاهی به بازار تبلیغات مدرن بیندازید متوجه می‎شوید آن چیزی که یک مخاطب را به مشتری سودآور تبدیل می‎کند، ارائه محتوای بدیع، خلاقانه و تازه است.

بازاریابی محتوایی در نهایت به افزایش سود شرکت و افزایش مشتریان شما منجر می‎شود.

سه دلیل عمده وجود دارد که نشان می‎دهد چرا بازاریابی محتوایی برای شرکت‎ها مهم است:

۱- افزایش فروش

۲- صرفه‎جویی در هزینه

۳- به دست آوردن مشتریان وفادار

محتوا، برای امروز و آینده بازاریابی یک ضرورت است.

تفاوت بین یک محتوای خوب و یک محتوای بد در مرتبط بودن و ارزشمند بودن آن است.

صرف نظر از نوع تاکتیک‎هایی که برای بازاریابی محتوایی استفاده می‎کنید، بازاریابی محتوا باید بخشی از فرآیند کار شما باشد، نه چیزی جدا از آن. محتوای کیفی بخش مهمی از تمام انواع بازاریابی است. بلاگ، عکس، ویدئو، اینفوگرافی، پادکست، کتاب الکترونیکی و… نمونه‎هایی از انواع بازاریابی محتوایی هستند که در جهت پیشبرد کسب‌وکارتان به شما کمک می‎کنند.

اما در میان حجم عظیم محتوایی که هر روز تولید می‎شود، چگونه می‎توانیم به یک محتوای خلاقانه دست پیدا کنیم؟

دغدغه ما در رویداد روز بازاریابی دیجیتال این است که در یک فضای صمیمی و دوستانه جدیدترین دستاوردهای دنیای بازاریابی دیجیتال را در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار دهیم. در دوره دوم این رویداد، نیما شفیع‎زاده (کانتنت مارکتر) درباره جدیدترین موضوعات تولید محتوای متنی و خلاقیت در نوشتن توضیح خواهد داد. امیرهوتن هاشمی (مدیر گروه ردلاین) و ابراهیم زندی (مدیرعامل استدیو کلاکت) در پنل ویدئو مارکتینگ درباره نوآوری در ساخت ویدئوهای تبلیغاتی صحبت می‏‎کنند.

همچنین در اولین روز رویداد روز بازاریابی دیجیتال، کارگاه کانتنت مارکتینگ توسط آرمان والی (هم‎بنیانگذار و مدیرعامل چطور و نبضی‌نو) ارائه می‌شود.

                              

      نیما شفیع‎زاده                      ابراهیم زندی                    امیرهوتن هاشمی                      آرمان والی

 

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *