تبلیغات مدرن در شبکه‎های تبلیغاتی چگونه به سودآوری برند کمک می‎کند؟

تبلیغات کلیکی، تبلیغات همسان (Native)، ریتارگتینگ و… نمونه‌هایی از تبلیغات دیجیتال هستند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یعنی شما تبلیغ خود را به یک شرکت ناشر تبلیغات می‎سپرید و ناشر تبلیغات، تبلیغ شما را روی رسانه خود (سایت یا اپلیکیشن) منتشر می‎کند و به ازای هر کلیکی که کاربران روی تبلیغ شما می‎کنند، هزینه آن را از شما دریافت می‎کند. این کار باعث افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می‎شود.

دو نوع تبلیغات کلیکی وجود دارد: بنری و متنی

حتما همه شما با تبلیغات بنری آشنا هستید. بنرهای گرافیکی که به صورت عکس یا گیف در سایت‌های مختلف قرار می‌گیرند و با کلیک بر روی آنها به سایت مربوط هدایت می‌شوید، همان تبلیغات کلیکی بنری هستند.

در طراحی بنرها، رعایت نکات گرافیکی و روانشناسی ‎رنگ‎ها بسیار مهم است زیرا به جذب مخاطب کمک می‎کند.

تبلیغات متنی، یک متن درباره کسب‌و‎کار شما است که در آن کاربران را از طریق یک لینک به سایت خود ارجاع می‌دهید.

تبلیغات کلیکی به نفع وبسایت‎ها و اپلیکیشن‎ها نیز هست. یک سایت پر بازدید می‎تواند به آسانی به عنوان ناشر تبلیغات با آژانس‎های تبلیغاتی همکاری کرده و با انتشار بنرهای کسب‎وکارهای مختلف، درآمد کسب کند.

تبلیغات کلیکی به معرفی محصول، افزایش فروش و آگاهی از برند کمک می‎کند. به این نکته توجه کنید که در این شیوه از تبلیغات، شما فقط هزینه هر کلیک را پرداخت می‎کنید ولی ممکن است هزاران بازدید کننده، بنر شما را ببینند و با نام تجاری و محصول شما آشنا شوند. آشنا شدن مخاطب با نام برند می‎تواند در نهایت به افزایش فروش منجر شود.

تبلیغات همسان یا Native

احتمالا در سایت‎های مختلف تبلیغاتی فراوانی دیده‎اید که از نظر بصری برایتان آزاردهنده بوده است. تبلیغات همسان تلاش می‎کند با ارائه‌ی تبلیغات به صورت هماهنگ با اپلیکیشن، باعث حفظ یکپارچگی، نظم و تجربه کاربری شود. در واقع در تبلیغات همسان شما در حین اسکرول کردن یک سایت یا اپلیکیشن و جستجو در آن با تبلیغاتی (به صورت متن، عکس یا ویدئو) مواجه می‌شوید که کاملا شبیه به مطالب دیگر آن سایت یا اپلیکیشن است.

تمام شبکه‏های اجتماعی بزرگ مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و تامبلر از تبلیغات همسان استفاده می‎کنند. در صنعث چاپ و نشر هم نشریات فوربس، وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و… از این نوع تبلیغات استفاده می‎کنند تا تبلیغاتی که منتشر می‎کنند مطابق با فرم مقاله‎ها و خبرهایشان باشد.

تبلیغات همسان ۱۸ درصد بیشتر از تبلیغات بنری، منجر به فروش می‎شود.

ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد

فرض کنید در حال گشت و گذار در یک فروشگاه اینترنتی هستید. چند محصول را بررسی کرده و از سایت خارج می‎شوید. در روزهای بعد متوجه خواهید شد که وقتی به وبسایت‎های دیگر سر می‎زنید، تبلیغات همان فروشگاه اینترنتی یا همان محصولاتی که دیده‌اید به شما نشان داده می‌شود. به این نوع تبلیغات ریتارگتینگ می‎گویند.

تبلیغات ریتارگتینگ بر اساس هر مشتری شخصی‎سازی می‎شود. یعنی با بررسی نیاز مشتری می‌توانیم تبلیغاتی ارائه کنیم که او را به خرید یا استفاده از محتوای سایت و اپلیکیشن ترغیب کند.

اگر به مبحث شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال و انواع روش‎های تبلیغات دیجیتال علاقه دارید می‎توانید با شرکت در رویداد روز بازاریابی دیجیتال، دانش خود را در این زمینه گسترش دهید.

در این رویداد، خانم مروارید بخشی‎زاده (مدیر ارتباط با مشتریان یکتانت) ورکشاپی با موضوع تبلیغات آنلاین و اثربخشی بیشتر ارائه خواهد داد. همچنین آقایان پیمان فخاریان (مدیرعامل یکتانت)، سبحان فروغی (هم‎بنیانگذار و مدیرعامل تپسل)، محمدحواد شکوری مقدم (بنیانگذار صبا ویژن) و علی جعفری (هم‎بنیانگذار و مدیر ارشد عملیاتی ادرو) در پنلی با عنوان پارامترهای تبلیغات مدرن در شبکه‎های تبلیغاتی به بیان تجربیات خود در این زمینه می‎پردازند.

                    

مروارید بخشی‌زاده                  پیمان فخاریان                سبحان فروغی           محمدجواد شکوری مقدم       سید علی جعفری

ثبت نام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *